1st Larissa AlleyCat Race
Interactive map
Το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού
Me and My Bike 2013
Φεγγάρι στη Ρόδα
Ποδηλασία Βουνού
Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία 2011
Ποδήλατο = υγεία
Ποδήλατο =

Κοπεγχάγη η καλύτερη πόλη για τους ποδηλάτες

Η Κοπεγχάγη έχει ανακηρυχθεί ως η καλύτερη πόλη για τους ποδηλάτες παγκοσμίως για το 2015. Το ποδήλατο θεωρείται ήδη το συνηθέστερο μέσο συγκοινωνίας από τους περισσότερους κατοίκους καθώς ο Δήμος έχει καταβάλει μια μεγάλη προσπάθεια να βελτιώσει τις εγκαταστάσεις υποδομής, ασφάλειας και χώρων στάθμευσης για τους ποδηλάτες.


Κάθε ημέρα, 55% του πληθυσμού ποδηλατεί από και προς την εργασία, καταγράφοντας περισσότερα από 1.17 εκατομμύρια χιλιόμετρα ποδηλασίας ημερησίως συνολικά. Οι ποδηλατόδρομοι, οι χώροι στάθμευσης ποδηλάτων και οι ειδικοί φωτεινοί σηματοδότες για τους ποδηλάτες είναι αναπόσπαστο μέρος της της Κοπεγχάγης. Η υποδομή έχει προγραμματιστεί σχολαστικά να εξυπηρετεί περισσότερους από 150.000 πολίτες για τους οποίους το ποδήλατο είναι η επιλεγμένη μορφή καθημερινής μεταφοράς τους. Η πόλη έχει περίπου 340 χλμ ποδηλατόδρομους και η μεγάλη πλειοψηφία των βασικών δρόμων έχουν εδικές λωρίδες για ποδήλατα και στις δύο κατευθύνσεις, είτε ως χωριστές διαδρομές είτε σκιαγραφημένος πάνω στο κύριο οδόστρωμα.

Έχουν δημιουργηθεί Επιλεγμένες διαδρομές - μεταξύ των κύριων κατοικήσιμων περιοχών και του κέντρου - τα αποκαλούμενα «πράσινα κύματα». Οι σειρές φωτεινών σηματοδοτών είναι χρονομετρημένες για να επιτρέψουν στους ποδηλάτες να οδηγήσουν ολόκληρη την διαδρομή χωρίς παύση εάν διατηρούν την ταχύτητα 20 km/h. Το «κύμα» λειτουργεί με αυτό τον τρόπο στα πρωινά και στο τέλος της εργάσιμης ημέρας. Στους φωτεινούς σηματοδότες, τα αυτοκίνητα σταματούν 5 μ πίσω από τη γραμμή στάσεων των ποδηλατών και οι ποδηλάτες έχουν δικούς τους φωτεινούς σηματοδότες μικρότερων διαστάσεων που τους δίνουν προτεραιότητα σε σχέση με τα μηχανοκίνητα οχήματα.

Τα προβλήματα χώρων στάθμευσης ποδηλάτων έχουν λυθεί από την εγκατάσταση των θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων σε όλη την πόλη στις οδούς, σους δημόσιους χώρους στάθμευσης και σε ιδιωτικούς υπόγειους σταθμούς αυτοκινήτων ή σε υπόστεγα στα περισσότερα συγκροτήματα κατοικιών. Οι καταστηματάρχες καθιστούν επίσης τη ζωή ευκολότερη για τους ποδηλάτες με την τοποθέτηση θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων μπροστά από τα καταστήματά τους. Παρά την αλλαγή των εποχών η ποδηλασία είναι δυνατή καθ' όλη τη διάρκεια του έτους στην Κοπεγχάγη. Όταν χιονίζει, το συμβούλιο καθαρίζει το χιόνι από τους ποδηλατοδρόμους πριν από τους αυτοκινητόδρομους και έτσι το 70% των ποδηλατών συνεχίζουν κανονικά την δραστηριότητα τους.

Είναι όραμα του Δημοτικού Συμβουλίου της Κοπεγχάγης να προσπαθεί συνεχώς να βελτιώσει τους όρους για τους ποδηλάτες. Η αύξηση της χρήσης των ποδηλάτων στην Κοπεγχάγη έχει αυξήσει την ανάγκη για περισσότερους, ευρύτερους, ασφαλέστερους ποδηλατοδρόμους. Οι νέοι ποδηλατόδρομοι μπορούν να φιλοξενήσουν 15-20% περισσότερα ποδήλατα και να μειώσουν τον αριθμό αυτοκινήτων κατά 10%. Προτάσεις έχουν υποβληθεί επίσης για την επιβολή μιας δαπάνης συμφόρησης στα μηχανοκίνητα οχήματα για να μειώσουν τον αριθμό αυτοκινήτων στο κέντρο πόλεων, αυξάνοντας έτσι τη χρήση των δικύκλων και των δημόσιων συγκοινωνιών.

Οι πολίτες της Κοπεγχάγης δεν είναι ούτε φανατικοί υποστηρικτές του ποδηλάτου ούτε ενεργά στελέχη περιβαλλοντικών οργανώσεων - χρησιμοποιούν απλά ένα ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς επειδή τους οδηγεί γρήγορα και ακίνδυνα από το σημείο Α στο Β.

Το άρθρο στα Αγγλικά : Sustainable Cities


Great! The file uploaded properly. Now click the 'Verify my file' button to complete the process.