1st Larissa AlleyCat Race
Interactive map
Το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού
Me and My Bike 2013
Φεγγάρι στη Ρόδα
Ποδηλασία Βουνού
Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία 2011
Ποδήλατο = υγεία
Ποδήλατο =

Ποδηλατικοί υπερλεωφόροι. Φυσικά οχι στην Ελλάδα!

"Ποδηλατική επανάσταση" εξήγγειλε ο δήμαρχος. Οχι φυσικά ο δήμαρχος της Αθήνας, ο οποίος εύκολα θα κέρδιζε το έπαθλο του πλέον εχθρικού προς το ποδήλατο Ελληνα τοπικού άρχοντα, αλλά ο αντίστοιχος του Λονδίνου, ο Μπόρις Τζόνσον.

Ο Τζόνσον σκοπεύει να αυξήσει κατά 400% την κίνηση των ποδηλάτων στην πόλη ώς το 2025, με στόχο το 20% των μετακινήσεων να γίνεται με πετάλι.

Εν όψει Ολυμπιακών Αγώνων, επεκτείνει τις πράσινες υποδομές κατασκευάζοντας 12 «ποδηλατικές υπερλεωφόρους», που θα συνδέουν τα προάστια με το κεντρικό Λονδίνο. Οι δύο πρώτες παραδόθηκαν στην κρίση της ποδηλατικής κοινότητας τον Ιούλιο.

Το πόρισμα: Ενώ ο χαρακτηρισμός «υπερλεωφόρος» φαίνεται αστείος, αφού πρόκειται για απλές ποδηλατολωρίδες πλάτους 1,5 μέτρου, τουλάχιστον κάνουν αισθητή την παρουσία των ποδηλάτων. Και αυτό ίσως επηρεάσει τη νοοτροπία των οδηγών.


Στο Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας, όπου το μερίδιο του ποδηλάτου στις μετακινήσεις αυξήθηκε 40% μεταξύ 1992 και 2004, οι τραυματισμοί ανά χιλιόμετρο διαδρομής μειώθηκαν κατά 40%. Ως κύρια αιτία αναφέρθηκε το ότι, όσο πυκνώνει η ροή ποδηλάτων, τόσο περισσότερο συνηθίζουν οι οδηγοί στην παρουσία τους.

Ο Τζόνσον εγκαινίασε επίσης κι ένα σύστημα 6.000 κοινόχρηστων ποδηλάτων σε 400 σταθμούς, ενώ υποσχέθηκε 17.000 ώρες μαθημάτων ποδηλατικής μετακίνησης και 3.000 ώρες μαθημάτων ποδηλατικών επισκευών. Τα «γυαλιά» στον δήμαρχο, πάντως, έβαλε η επίσης Λονδρέζα Σίνθια Μπάρλοου, της οποίας η έμπειρη ποδηλάτισσα κόρη είχε τραυματιστεί θανάσιμα από μπετονιέρα το 2000.

Με συστηματική εκστρατεία, έπεισε τις μεταφορικές εταιρείες να εγκαταστήσουν στα φορτηγά που ευθύνονται για το 80% των θανατηφόρων ποδηλατικών ατυχημάτων συμπληρωματικούς καθρέφτες, αισθητήρες που ενημερώνουν τους οδηγούς για την παρουσία ποδηλάτων και μοτοσικλετών, ακόμη και ηχογραφημένο σήμα που προειδοποιεί ότι το όχημα στρίβει. Κόστος της επιβάρυνσης ανά όχημα: 655 ευρώ.

«Την εποχή του θανάτου της κόρης μου, οι μπετονιέρες της Cemex είχαν εμπλακεί σε αρκετά δυστυχήματα. Μετά την εγκατάσταση των συστημάτων, σκοτώθηκε μόνον ένας, κι αυτός οδηγούσε με ακουστικά», ανέφερε η Μπάρλοου.

Το κείμενο αποτελεί αναδημοσίευση από άρθρο της κ. Μπερσή, από το ΟΙΚΟ της Καθημερινής.
Great! The file uploaded properly. Now click the 'Verify my file' button to complete the process.