Διαβάσαμε την Κυριακή στην εφημερίδα το Βήμα ένα αρθρο για τους ποδηλατόδρομους στην Αθήνα που μας φάνηκε ενδιαφέρον και επίκαιρο.
Στη Λάρισα τα πράγματα είναι πιο απλά καθώς δεν χρειάζεται να συνεργαστούν τόσοι πολοί φορείς όπως στην Αθήνα για να γίνουν ποδηλατόδρομοι. Το μόνο που χρειάζεται είναι βούληση από τις τοπικές Αρχές και τη βοήθεια όλων μας για να κάνουμε την πόλη μας όπως της αξίζει να είναι.
Και το πιο σημαντικό που χρειάζεται να καταλάβουμε όλοι μας περιλαμβάνεται στη φράση του κ. Βλαστού : «Αν ζούσαμε στην Ελβετία,ο ποδηλατόδρομος θα κόστιζε ελάχιστα:θα σχεδιάζαμε απλώς μια λευκή γραμμή και... όλοι θα τον σέβονταν!» .
Ακολουθεί απόσπασμα από εφημερίδα το Βήμα
Η υποστήριξη του ποδηλάτου έχει γίνει καραμέλα στο στόμα των πολιτικών αλλά η υλοποίηση των εξαγγελιών πάντα κάπου κολλάει. Το σχέδιο του υπερτοπικού ποδηλατοδρόμου στα βόρεια προάστια διακόπτεται αιφνιδίως στα Μελίσσια, όπου το δημοτικό συμβούλιο μπλόκαρε το έργο. Αντίστοιχα, ο κεντρικός άξονας Κηφισιά- Φάληρο βρίσκεται ακόμη στα χαρτιά ύστερα από δύο χρόνια εξαγγελιών. Την ίδια στιγμή η ενιαία παραλιακή διαδρομή από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας ως τη Βάρκιζα εξακολουθεί να αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός.
«Απουσιάζει η κατάλληλη νομοθεσία, τα κονδύλια είναι ελλιπή, η πολιτική βούληση είναι διστακτική και κάνει διαρκώς “εκπτώσεις” στις προδιαγραφές των ποδηλατοδρόμων για να εξευμενίσει τους κατοίκους που γκρινιάζουν.Παράλληλαοι οδηγοί δεν επιδεικνύουν σεβασμό και αναγκαζόμαστε να σχεδιάζουμε ποδηλατοδρόμους στα πεζοδρόμια ή να εγκαθιστούμε κολονάκια τα οποία συχνά είναι ακόμη πιο επικίνδυνα» αναφέρει ο κ. Θάνος Βλαστός, καθηγητής της Σχολής Αγρονόμων Τοπογράφων του ΕΜΠ και επιστημονικός υπεύθυνος της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ. «Αν ζούσαμε στην Ελβετία,ο ποδηλατόδρομος θα κόστιζε ελάχιστα:θα σχεδιάζαμε απλώς μια λευκή γραμμή και... όλοι θα τον σέβονταν!».
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου