Το Ποδήλατο στην Καθημερινή Ζωή των Λαρισαίων

Ανακαλύψαμε λοιπόν ξανά, συνολικά ως χώρα, το ποδήλατο. Και μέσα από το ποδήλατο, εμείς οι Ποδηλάτες Λάρισας, γνωρίσαμε ο ένας τον άλλον. Τη χρονιά που μας πέρασε η συμμετοχή στην ομάδα μας και στις δραστηριότητές της πολλαπλασιάστηκε με απίστευτους ρυθμούς. Ειδικά η συμμετοχή στις νυχτερινές βόλτες της Πέμπτης του καλοκαιριού, μπορεί εκτός από απρόσμενη να χαρακτηριστεί από εκπληκτική έως και τρομακτική, ενώ και οι ξεχωριστές εκδηλώσεις μας και παιχνίδια (alleycat race, κυνήγι κρυμμένου θησαυρού, ημέρα χωρίς αυτοκίνητο, το φεγγάρι στη ρόδα, κλπ) είχαν μεγάλη επιτυχία, σύμφωνα με όσα οι ίδιοι οι συμμετέχοντες σε αυτές μας είπαν.

Όλη τη χρονιά αναγκάσαμε με τη μαζικότητα των δράσεών μας, τα ΜΜΕ της πόλης και όχι μόνο, να ασχοληθούν μαζί μας και με το ποδήλατο. Μας δόθηκε φωνή και βήμα σε ραδιοτηλεοπτικά κανάλια και σε εφημερίδες. Ειδικά στις τοπικές εφημερίδες, κάθε 15 ημέρες δημοσιεύονταν τουλάχιστον ένα εκτενές άρθρο είτε με θέμα το ποδήλατο είτε με θέμα κάποια από τις δράσεις μας. Το προφίλ «Ποδηλάτες Λάρισας» στο facebook ξεπέρασε τους 5000 φίλους ενώ και η ομάδα μας στο facebook τα 2000 μέλη. Όλα αυτά είχαν κατά τη γνώμη μας το εξής σημαντικότατο αποτέλεσμα:
Μέχρι πριν 3-4 χρόνια ελάχιστοι συμπολίτες μας, ειδικά στις ηλικίες 20-40, χρησιμοποιούσαν το ποδήλατο για τις καθημερινές και απαραίτητες μετακινήσεις τους στην πόλη της Λάρισας (στη δουλειά, στο σχολείο κλπ). Όποιος το έκανε αυτό ή που θα θεωρούνταν φτωχός ή που θα χαρακτηρίζονταν ακόμη και γραφικός. Παρόλο που η πόλη προσφέρεται για ποδήλατο, και παρόλο που υπήρχαν ανέκαθεν πολλοί ποδηλάτες, χρησιμοποιούσαν τα ποδήλατά τους σχεδόν αποκλειστικά και μόνο ως μέσο άθλησης αναψυχής και διασκέδασης και όχι για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη. Μάλιστα οι ποδηλάτες χρησιμοποιούσαν δρόμους είτε χωρίς είτε με ήπια κυκλοφορία αυτοκινήτων. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως στις κεντρικές οδούς που συνδέουν το κέντρο της πόλης με τις εισόδους - εξόδους αυτής (Κοζάνης, Φαρσάλων, Καρδίτσης, Βόλου, Σωκράτους κλπ) καθώς και στην Ηρώων Πολυτεχνείου - δρόμοι στους οποίους τα αυτοκίνητα αναπτύσσουν συνήθως μεγάλες ταχύτητες - σπάνια τολμούσαν να κυκλοφορήσουν ποδηλάτες.

Παρόλα όμως τα θετικά της χρονιάς που φεύγει σε σχέση με το ποδήλατο και τους ποδηλάτες, την αλματώδη αύξηση αυτών και την προβολή από τα ΜΜΕ, οι αρμόδιοι φορείς ελάχιστα έπραξαν για την προώθηση του ποδηλάτου ή συνέβαλαν στις δράσεις μας, με εξαίρεση την Ελληνική Αστυνομία. Ας ελπίσουμε πως τη νέα χρονιά θα παρθούν είτε αποφάσεις για καλύτερη αστυνόμευση για την τήρηση των ορίων ταχύτητας των αυτοκινήτων ή και μείωση αυτών καθώς και για τη διατήρηση προσβάσιμων των ποδηλατόδρομων, όπου υπάρχουν, αλλά και πως θα πραγματοποιηθούν έργα για βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας της μετακίνησης των ποδηλατών στην πόλη και κυρίως και με οριοθέτηση και κατασκευή νέων ποδηλατοδρόμων σε τμήματα κεντρικών οδών της πόλης.
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ!
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου