φωτό: Danish Cyclists’ Federation |
Οι πωλήσεις ποδηλάτων ξεπέρασαν πανευρωπαϊκά τις πωλήσεις αυτοκινήτων!
Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους….
Σχεδόν σε κάθε μία από τις χώρες της Ευρώπης (εκτός του Βελγίου και του Λουξεμβούργου) οι συνολικές πωλήσεις ποδηλάτων ξεπέρασαν τις πωλήσεις αυτοκινήτων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής ένωσης κατασκευαστών αυτοκινήτων, το πρώτο τρίμηνο του 2013 οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 9.8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, στην οποία είχε επίσης σημειωθεί μείωση. Το αρνητικό κλίμα στο τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά τις αρχές του 2013 ήταν το χειρότερο από το 1990 μέχρι και σήμερα, περίοδο για την οποία η Ένωση Κατασκευαστών διατηρεί συνολικά στοιχεία. Και έπεται συνέχεια. Σύμφωνα με τον Ivan Hodač υπεύθυνο της Ένωσης κατασκευαστών αυτοκινήτων, οι πωλήσεις για το υπόλοιπο του 2013 θα δουν περαιτέρω μείωση, της τάξης του 5-8%.
Χώρες στις οποίες οι πωλήσεις ποδηλάτων
ξεπερνούν τις πωλήσεις Ι.Χ.
|
Στον αντίποδα, οι πωλήσεις ποδηλάτων στην Ευρώπη των 27 αυξήθηκαν από τα 18.9 εκατ.. το 2000 σε 20 εκατ. το 2011. Αυτό αντιστοιχεί σε δύο ποδήλατα για κάθε ένα αυτοκίνητο που πωλείται. Και το σημαντικότερο, τα ποδήλατα αυτά δεν πρόκειται να παραμείνουν αχρησιμοποίητα σε κάποιο γκαράζ αλλά θα χρησιμοποιούνται τακτικά από τους ιδιοκτήτες τους. Τα στοιχεία της ECF δείχνουν μια αύξηση της χρήσης των ποδηλάτων στην Γερμανία της τάξης του 50% ανάμεσα στο 2002 και το 2011. Στην Ολλανδία, η χρήση ηλεκτρικά υποβοηθούμενων ποδηλάτων οδήγησε στην αύξηση 9% των συνολικά διευθυντών χιλιομέτρων μέσα σε μία μόνο χρονιά(2010-2011). Οι ποδηλάτες σε πολλές Ευρωπαϊκές πόλεις διπλασιάστηκαν την τελευταία δεκαετία.
Φταίει η κρίση ή κάτι άλλο συμβαίνει…
Πωλήσεις ποδηλάτων σε αντίθεση
με τις πωλήσεις Ι.Χ. |
Σύμφωνα με τον Hodač, η οικονομική ύφεση είναι υπεύθυνη για την σαφή μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων και την αύξηση των ποδηλάτων. Αυτή ωστόσο είναι η μία όψη του νομίσματος, στην οποία εναποθέτει τις ελπίδες της η βιομηχανία αυτοκινήτου ελπίζοντας την αναστροφή του αρνητικού κλίματος μόλις η οικονομία ανακάμψει. Στην πραγματικότητα όμως τα παραπάνω νούμερα καταδεικνύουν την αλλαγή τις “μεταφορικής” νοοτροπίας των Ευρωπαίων και ειδικά των μικρότερων σε ηλικία, οι οποίοι σύμφωνα με την Γερμανική εφημερίδα Sueddeutsche, όχι μόνο αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο μετακινούνται αλλά παύουν να ταυτίζουν το αυτοκίνητο με status symbol. Επιπλέον, κίνητρα που σχετίζονται με την οικολογία αλλά κυρίως την διατήρηση καλής φυσικής κατάστασης καθιστούν το ποδήλατο ιδιαίτερα δημοφιλές μέσο μετακίνησης.
200 δισεκατομμύρια ευρώ κέρδη! Αυτό είναι το ποσό το οποίο η ECF (European Cycling Federation) και εκπρόσωποι της ποδηλατικής βιομηχανίας εκτιμούν ότι αξίζει το ζήτημα “ποδήλατο” στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τις έρευνες και τις μελέτες της ECF, η αξία του ποδηλάτου και της ποδηλασίας γενικότερα αποτιμώνται στο ιδιαιτέρως ενδιαφέρον νούμερο των 200 δισεκατομμύριων ευρώ, από τα οποία τα 121 αφορούν την εξοικονόμηση δαπανών από τον τομέα της υγείας, τα 44 αφορούν την τουριστική βιομηχανία και τα 24 τις δαπάνες που σχετίζονται με τις υποδομές μεταφορών.
Το οικονομικό όφελος που εκτιμάται παραπάνω ότι σχετίζεται με την ανάπτυξη της ποδηλασίας, μπορεί να αποτελέσει το εισιτήριο ώστε το θέμα “ποδήλατο” να μπει στην ατζέντα πολιτικών και decision makers που ασχολούνται με το σχεδιασμό και την λήψη αποφάσεων σε εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο. Το μέλλον του ποδηλάτου μόνο θετικό μπορεί να είναι.
Πηγή: MBike
1 σχόλια :
Παρατηρώ ότι οι χώρες που έχουν πολύ καλά στατιστικά οι οικονομίες τους δεν είναι και οι καλύτερες στην Ευρώπη
Δημοσίευση σχολίου