Oι «ρίζες» της ιδέας των Μέτρων Ήπιας Κυκλοφορίας εντοπίζονται στην Ευρωπαϊκή χώρα της Ολλανδίας και συγκεκριμένα στην πόλη Delf. Οι άνθρωποι εκεί ανακάλυψαν πολύ νωρίς πως το κυκλοφοριακό πρόβλημα στις οδούς της πόλης, καθιστούσε δύσκολη την μετακίνηση των πεζών και των ποδηλατών, την εξυπηρέτηση των κοινωνικών τους δραστηριοτήτων και γενικότερα την άνετη χρήση των οδικών τμημάτων της περιοχής. Αποφάσισαν λοιπόν, να προβούν σε δραστικά μέτρα, ώστε να επαναφέρουν τους δρόμους στην ανθρώπινη μορφή τους, που εδώ και πολλά χρόνια είχε αλλοιωθεί.
Με τον όρο Woonerf στις μέρες μας εννοούμε ένα δρόμο για τα παιδιά, όπου τα αυτοκίνητα επιτρέπονται. Η φιλοσοφία του δρόμου αυτού, στοχεύει στον κατευνασμό της κυκλοφορίας και μάλιστα σε βαθμό πολύ μεγαλύτερο από τα συνήθη Μέτρα Ήπιας Κυκλοφορίας. Βασική ιδέα της στρατηγικής αυτής είναι, ότι η οδός πρέπει να είναι ασφαλής και φιλική για τους ανθρώπους όλων των ηλικιών, που ασκούν τις διάφορες κοινωνικές δραστηριότητες. Η ιδέα αυτή είναι γνωστή σε πολλές χώρες στις οποίες χρησιμοποιούνται διαφορετικά ονόματα. Μια ικανοποιητική προσέγγιση της έννοιας του Woonerf είναι «δρόμος- αυλή» ή «περιοχή διαβίωσης».
Στο διάγραμμα φαίνεται η επίδραση της ταχύτητας στην σοβαρότητα των τραυματισμών που προκαλούνται από σύγκρουση με αυτοκίνητο. Πηγη: Streetsblog
Η λίστα των πόλεων που υιοθετούν στρατηγικές ήπιας κυκλοφορίας στην Ευρώπη συνεχώς αυξάνονται. Στην Λάρισα μέτρα όπως κυκλικοί κόμβοι, αλλαγές στην επιφάνεια της οδού (κυρίως σε κεντρικές διασταυρώσεις), δίκτυο ποδηλατόδρομων, είναι στον σωστό δρόμο για την υλοποίηση ενός γενικότερου σχεδίου συγκοινωνιακής προσαρμογής σε Ευρωπαϊκά πρότυπα ή μήπως όχι;
Οι ασύνδετοι και μερικές φορές στενοί ποδηλατοδρόμοι από την άλλη, προβληματίζουν καθημερινά πεζούς και ποδηλάτες,
Η βελτίωση - αναβάθμιση του δικτύου των ποδηλατοδρόμων και η ύπαρξη ενός γενικότερου πλάνου ένταξης του ποδηλάτου στην καθημερινή μετακίνηση στην πόλη, γίνεται όσο αυξάνονται οι άνθρωποι που καθημερινά χρησιμοποιούν το ποδήλατο για την μετακίνηση τους στην πόλη, επιτακτική ανάγκη.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου