Το ποσοστό χρήσης του ποδηλάτου στην Ελλάδα παραμένει σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με της υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η χώρα μας δεν διαθέτει ένα στρατηγικό πλάνο για την προώθηση του ποδηλάτου σε εθνικό επίπεδο. Το 2001, το Υπουργείο Μεταφορών ανέθεσε στην ερευνητική ομάδα την εκπόνηση ερευνητικού προγράμματος για την ένταξη του ποδηλάτου σε 17 ελληνικές πόλεις: πόλη της Ρόδου, της Κω, της Κέρκυρας, Βόλος, Καρδίτσα, Λάρισα, Μεσολόγγι, Δ. Αθηναίων, Νέο Ψυχικό, Παλαιό Ψυχικό, Δυτική Αθήνα (Α.Σ.Δ.Α.), Ηράκλειο Κρήτης, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αμαλιάδα, Τρίπολη και Λαμία. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2003 οπότε κατατέθηκαν οι μελέτες με συγκεκριμένες προτάσεις για το δίκτυο ποδηλάτου για κάθε πόλη ξεχωριστά. Μέχρι σήμερα, μόλις 4 από τις 17 πόλεις (Καρδίτσα, Μεσολόγγι, Λάρισα, Νέο Ψυχικό) έχουν ωφεληθεί απ’ αυτό. Άντλησαν κρατική χρηματοδότηση και κατασκεύασαν το δίκτυο που πρότειναν οι μελετητές.
Ποσοστό χρήσης ποδηλάτου σε διάφορες χώρες (2002)
Επιπλέον το 2003, το Υπουργείο Εσωτερικών μέσω ενός προγράμματος έδωσε την ευκαιρία στους Ο.Τ.Α. να χρηματοδοτηθούν για συγκεκριμένες ενέργειες που θα προωθούσαν το ποδήλατο στην πόλη τους. Το σχεδιασμό του δικτύου θα τον πραγματοποιούσαν οι ίδιοι οι Ο.Τ.Α., ενώ το Υπουργείο Εσωτερικών θα τους έδινε χρηματοδότηση για την κατασκευή του, ύψους 118.000€. Το πρόγραμμα προέβλεπε την ενίσχυση μέχρι και εκατό δήμων της χώρας. Μέχρι στιγμής, έχουν εγκριθεί οι χρηματοδοτήσεις εκατό δήμων. Το ποδήλατο πάντως συνεχίζει να απουσιάζει από τους δρόμους των αστικών κέντρων της Ελλάδας. Εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν το κανόνα αποτελούν πόλεις μεσαίου μεγέθους όπως η Καρδίτσα, όπου το ποδήλατο χρησιμοποιείται από τους κατοίκους της για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Σελίδα του Ε.Μ.Π.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου