Η δύναμη του μυαλού

Όλοι οι άνθρωποι, όχι μόνο οι αθλητές, μπορούν να γεμίσουν τη ζωή τους με τύχη και επιτυχία έχοντας το σώμα τους υγιές, καθώς επίσης και να ενισχύσουν την ψυχολογική τους κατάσταση με τη βοήθεια ενός ψυχολογικού προγράμματος.
Κείμενο: Βασίλης Κρομμύδας, ομοσπονδιακός προπονητής τριάθλου

Αν μπορείτε να αφιερώσετε καθημερινά μερικά λεπτά από την ημέρα σας με ειδικές ψυχολογικές ασκήσεις, σε συνδυασμό με τη φυσική σας άσκηση, τότε θα μάθετε να δουλεύετε όπως οι καλύτεροι αθλητές στον κόσμο. Όταν το χέρι του νικητή θα είναι ψηλά, θα είναι αυτό το δικό σας χέρι ή θα είναι κάποιου άλλου; Κάποιου που δεν είναι καλύτερος από σας αλλά ο οποίος μπορεί να ενεργοποιήσει την εσωτερική του δύναμη. Βεβαίως δεν μπορεί ο καθένας να κερδίζει στους Ολυμπιακούς αγώνες, το ρόλο τους παίζουν η γενετική και το ταλέντο, αλλά ο άνθρωπος ο οποίος δίνει 100% στην προπόνηση και στην ψυχολογική άσκηση έχει πολύ μεγαλύτερο πλεονέκτημα από τους υπόλοιπους για επιτυχίες.


ΠΩΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ;
Ο εγκέφαλός μας περιέχει μερική ηλεκτρική ποσότητα όπως ο υπολογιστής. Μπορεί να αποθηκεύει πληροφορίες ή να τις χρησιμοποιεί για τις αποφάσεις και τις λύσεις των προβλημάτων. Σε αντίθεση με τον υπολογιστή, ο εγκέφαλος δουλεύει σε συχνότητα η οποία δεν είναι εναλλασσόμενη, μερικές φορές τα ηλεκτρικά ερεθίσματα μεταφέρονται γρηγορότερα, μερικές φορές πιο αργά και χωρίζονται σε τέσσερις κύκλους.

1. Beta – παρουσιάζεται όταν το σώμα μας και η λογική είναι ενεργή και λειτουργούμε στην κανονική ζωή.
2. Alpha – παρουσιάζεται όταν φτάσουμε στον ελαφρύ ύπνο και μπαίνουμε στο υποσυνείδητο.
3. Teta – παρουσιάζεται στον πιο βαθύ ύπνο και χρησιμοποιούνται για την ύπνωση.
4. Delta – παρουσιάζεται στον πολύ βαθύ ύπνο. Για τις ψυχολογικές ασκήσεις εμείς θα χρησιμοποιήσουμε το Alpha επίπεδο.

Το 90% του πληθυσμού δουλεύει σε πιο χαμηλή συχνότητα Beta και μόνο το 10% σκέφτεται σε Alpha επίπεδο. Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν η συχνότητα του εγκέφαλου καθυστερεί για το Alpha τότε μπαίνουν στο υποσυνείδητο και κοιμούνται, ενώ μερικοί μπορούν να δουλεύουν στο Alpha χωρίς να τους πάρει ο ύπνος. Αυτό το έχουν από τη φύση τους αλλά εσείς μπορείτε να το αναπτύξετε.

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΕΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΝΕΤΕ ΣΤΟ ALPHA ΕΠΙΠΕΔΟ

Όταν θα ξυπνήσετε το πρωί βάλτε ξυπνητήρι για να χτυπήσει ξανά σε 15 λεπτά σε περίπτωση που θα σας ξαναπάρει ο ύπνος, καθίστε σε αναπαυτική θέση. Κλείνετε τα μάτια σας ελαφρά και ανασηκώστε τις κόρες των ματιών σας ελαφρά. (Κατά 20 περίπου μοίρες).
Αργά μετρήστε νοερά αντίστροφα από το 100 έως το 1 με τη συχνότητα των δευτερολέπτων. Όταν φτάσετε στον αριθμό 1 συγκεντρωθείτε στο να φανταστείτε την επιτυχία σας - για την ευκολότερη εφαρμογή θυμηθείτε την τελευταία φορά που νιώσατε τη μεγαλύτερη επιτυχία σας. Προσπαθήστε να ξαναθυμηθείτε όλη τη σκηνή που εξελίχθηκε αυτή η επιτυχία και τα συναισθήματα. Επαναλαμβάνετε τα παρακάτω λόγια νοερά: «κάθε μέρα εγώ γίνομαι καλύτερος, καλύτερος και καλύτερος» Μετά πείτε στον εαυτό σας: «εγώ ξεκινάω να μετράω από το 1 έως το 5, όταν θα φτάσω στον αριθμό 5 θα ανοίξω τα μάτια, αισθάνομαι πολύ ωραία και πολύ υγιής, πολύ καλύτερα απ’ ότι πριν».
Ξεκινήστε να μετράτε από το 1, όταν θα φτάσετε στον αριθμό 3 επαναλάβετε «αισθάνομαι πολύ ωραία και πολύ υγιής πολύ καλύτερα απ’ ότι πριν».
Συνεχίστε να μετράτε και φτάστε στο 5 ανοίξτε τα μάτια σας και πείτε «είμαι απόλυτα δυνατός, νιώθω όμορφα και με πολύ υγεία, νιώθω πολύ καλύτερα από πριν και αυτό είναι έτσι».

ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟ ΚΑΘΕ ΒΗΜΑ

Βήμα 1.
Το μυαλό μας δεν μπορεί να χαλαρώσει απόλυτα αν το σώμα μας δεν είναι χαλαρό.
Βήμα 2. Έρευνες έδειξαν ότι όταν ο άνθρωπος σηκώνει τα μάτια για 20 μοίρες αυτό ενδυναμώνει τον Alpha επίπεδο-ρυθμό στο μυαλό μας και αυξάνει τη δράση του δεξιού ημισφαίριου.
Βήμα 3. Η αντίστροφή μέτρηση μας χαλαρώνει και η κανονική μέτρηση μας δραστηριοποιεί. Η μέτρηση 3,2,1 μας ηρεμεί, ενώ μετρώντας 1,2,3 είναι το ίδιο σαν να λέμε «έτοιμοι – πάμε».
Βήμα 4. Φαντάζοντας τον εαυτό μας όπως θέλουμε να είναι σε χαλαρή κατάσταση δημιουργείται η τέλεια εικόνα της επιτυχίας, δημιουργεί αυτό που
θέλετε – επιτυχία.
Βήμα 5. Τα λόγια που επαναλαμβάνουμε σε χαλαρή κατάσταση ενεργοποιούν όλα τα μέρη του εγκεφάλου.
Βήμα 6.7.8. Η κανονική μέτρηση υπερτονώνει. Τώρα ξέρετε τι πρέπει να κάνετε αύριο, αλλά τι πρέπει να κάνετε μετά;

Εμείς σας δίνουμε πρόγραμμα για 40 ημέρες ψυχολογικών ασκήσεων.

- Τις πρώτες 10 ημέρες κάντε τα παραπάνω βήματα που αναφέραμε με αντίστροφη μέτρηση από το 100 έως το 1.
- Τις επόμενες 10 ημέρες κάντε τα ίδια βήματα αλλά με αντίστροφη μέτρηση από το 50 έως το 1.
- Τις επόμενες 10 ημέρες με αντίστροφη μέτρηση από το 25 έως το 1.
- Και τις τελευταίες 10 ημέρες θα αρχίσετε τη μέτρηση από το 10 ως το 1.

Μετά από το πέρας των 40 ημερών αυτών των ασκήσεων θα σας είναι αρκετό, ώστε να μπαίνετε στο Alpha επίπεδο μετρώντας μόνο από το 5 ως το 1.

ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Με την βοήθεια του ψυχολογικού προγραμματισμού θα μπορείτε να αποβάλετε την ένταση - στρες, να αφήσετε τις κακές συνήθειες και να ανακτήσετε τις καλές, θα μπορείτε να ελέγχετε το βάρος σας, να χρησιμοποιείτε το μυαλό σας για γρήγορη αποκατάσταση μετά από τραυματισμούς και να διατηρείτε σε καλή κατάσταση το σώμα σας ανεξαρτήτως ηλικίας, ακόμη να βελτιώνετε την τεχνική σας και τα αποτελέσματα.

Πηγή : mbike
Great! The file uploaded properly. Now click the 'Verify my file' button to complete the process.