Χρησιμοποιεί το smartphone σας για να υπολογίσει την ιδανική ταχύτητα στο κιβώτιο του ποδηλάτου σας με βάση την ταχύτητα που κινείστε, ενώ αναλαμβάνει να την αλλάξει αυτόματα.Μηχανικά αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων υπάρχουν ήδη για ποδήλατα, το πρόβλημα είναι πως αυτά φθείρονται αρκετά γρήγορα αφού χρησιμοποιούν κινούμενους σφονδύλους Η νέα αυτή ασύρματη μέθοδος χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρικό κιβώτιο τύπου Shimano που δεν αντιμετωπίζει τέτοιο πρόβλημα.
Ο μηχανισμός αναπτύχθηκε από τον Mark Wilson και συνεργάτες του στην εταιρεία Cambridge Consultants Limited (CCL). Είναι βασισμένο σε ένα ηλεκτρικό κιβώτιο αλλαγής ταχυτήτων, τα οποία συνήθως συνδέονται μέσω καλωδίου στους διακόπτες ταχυτήτων στο τιμόνι του ποδηλάτου.
«Κόψαμε τα καλώδια μεταξύ των διακοπτών και του κιβωτίου και τα αντικαταστήσαμε με μια «έξυπνη», χαμηλής ενέργειας έκδοση του Bluetooth σχεδιασμένη για μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Διαθέτει δυο τρόπους λειτουργίας, χειροκίνητη και αυτόματη. Στην χειροκίνητη, το σύστημα επικοινωνεί μέσω Bluetooth με το smartphone του αναβάτη και μια ειδική εφαρμογή αναλαμβάνει να μεταφέρει τις εντολές του στο ανάλογο σύστημα Shimano το οποίο όμως έχει τροποποιηθεί για να μπορεί να λαμβάνει εντολές μέσω Bluetooth. Στην αυτόματη, ένας μαγνητικός αισθητήρας χρησιμοποιείται από την εφαρμογή προκειμένου να μετρηθεί ο ρυθμός της ποδηλασίας, ενώ ένας αισθητήρας στον τροχό μετρά την ταχύτητα κίνησης του ποδηλάτου. Η εφαρμογή υπολογίζει αυτόματα την σωστή ταχύτητα στο κιβώτιο και δίνει εντολή για αλλαγή της στον μηχανισμό.
«Δεν είναι δύσκολο» λέει ο Wilson, «ουσιαστικά η σχέση μεταξύ ρυθμού και ταχύτητας είναι οι ταχύτητες».
Οι πρώτες δοκιμές μάλιστα είναι αρκετά ενθαρρυντικές. Για τους προηγούμενους δυο μήνες η CCL δοκίμαζε το σύστημα με απόλυτη επιτυχία. «Οι δοκιμαστές μας έλεγαν πως δεν αισθανόντουσαν ποτέ πως είχαν λάθος ταχύτητα» είπε ο Wilson.
Επόμενος στόχος της εταιρείας είναι η ενσωμάτωση της τοποθεσίας του αναβάτη (μέσω GPS) στην εφαρμογή, ώστε να μπορεί να αλλάζει ταχύτητες πριν από μια ανάβαση ή κατάβαση. Ο Wilson υπολογίζει πως το σύστημα αυτό θα είναι ιδανικό για όσους ξοδεύουν αρκετά χρήματα στον εξοπλισμό τους και θέλουν να βελτιώσουν την απόδοση τους.
Τα σχέδια της CCL όμως δεν σταματούν εκεί. Η εταιρεία σκοπεύει σύντομα να αναπτύξει μια έκδοση του ABS για ποδήλατα, με το smartphone να ελέγχει τα φρένα του ποδηλάτου προκειμένου να αποφευχθεί η ολίσθιση. «Το κλείδωμα του μπροστινού τροχού θα ήταν καταστροφικό» εξηγεί ο Wilson. «Ένα τέτοιο σύστημα μπορεί να βοηθήσει».
«Κόψαμε τα καλώδια μεταξύ των διακοπτών και του κιβωτίου και τα αντικαταστήσαμε με μια «έξυπνη», χαμηλής ενέργειας έκδοση του Bluetooth σχεδιασμένη για μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Διαθέτει δυο τρόπους λειτουργίας, χειροκίνητη και αυτόματη. Στην χειροκίνητη, το σύστημα επικοινωνεί μέσω Bluetooth με το smartphone του αναβάτη και μια ειδική εφαρμογή αναλαμβάνει να μεταφέρει τις εντολές του στο ανάλογο σύστημα Shimano το οποίο όμως έχει τροποποιηθεί για να μπορεί να λαμβάνει εντολές μέσω Bluetooth. Στην αυτόματη, ένας μαγνητικός αισθητήρας χρησιμοποιείται από την εφαρμογή προκειμένου να μετρηθεί ο ρυθμός της ποδηλασίας, ενώ ένας αισθητήρας στον τροχό μετρά την ταχύτητα κίνησης του ποδηλάτου. Η εφαρμογή υπολογίζει αυτόματα την σωστή ταχύτητα στο κιβώτιο και δίνει εντολή για αλλαγή της στον μηχανισμό.
«Δεν είναι δύσκολο» λέει ο Wilson, «ουσιαστικά η σχέση μεταξύ ρυθμού και ταχύτητας είναι οι ταχύτητες».
Οι πρώτες δοκιμές μάλιστα είναι αρκετά ενθαρρυντικές. Για τους προηγούμενους δυο μήνες η CCL δοκίμαζε το σύστημα με απόλυτη επιτυχία. «Οι δοκιμαστές μας έλεγαν πως δεν αισθανόντουσαν ποτέ πως είχαν λάθος ταχύτητα» είπε ο Wilson.
Επόμενος στόχος της εταιρείας είναι η ενσωμάτωση της τοποθεσίας του αναβάτη (μέσω GPS) στην εφαρμογή, ώστε να μπορεί να αλλάζει ταχύτητες πριν από μια ανάβαση ή κατάβαση. Ο Wilson υπολογίζει πως το σύστημα αυτό θα είναι ιδανικό για όσους ξοδεύουν αρκετά χρήματα στον εξοπλισμό τους και θέλουν να βελτιώσουν την απόδοση τους.
Τα σχέδια της CCL όμως δεν σταματούν εκεί. Η εταιρεία σκοπεύει σύντομα να αναπτύξει μια έκδοση του ABS για ποδήλατα, με το smartphone να ελέγχει τα φρένα του ποδηλάτου προκειμένου να αποφευχθεί η ολίσθιση. «Το κλείδωμα του μπροστινού τροχού θα ήταν καταστροφικό» εξηγεί ο Wilson. «Ένα τέτοιο σύστημα μπορεί να βοηθήσει».
Πηγή: www.podilatis.com
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου