Πρίν από λίγες ημέρες η ACEA (Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), παρουσίασε τα νέα στοιχεία για τις πωλήσεις. Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 9,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2012.
Από το 2011 έως το 2012, οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν 8,5%, έχοντας σαν αποτέλεσμα τα 12 εκατομμύρια αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην ΕΕ-27 να κάνουν το 2012 τη χειρότερη χρονιά από το 1995. Και αυτό δεν είναι ακόμη το τέλος της ιστορίας. Ο Ivan Hodac, επικεφαλής του ACEA, εκτιμά ότι οι πωλήσεις το 2013 θα μειωθούν κατά 5% -8%.
Αντίθετα, οι πωλήσεις ποδηλάτων αυξήθηκαν στην ΕΕ-27 από 18,9 εκατομμύρια μονάδες το 2000 σε περίπου 20 εκατομμύρια μονάδες το 2011. Με άλλα λόγια: για ένα κάθε αυτοκίνητο που πωλείται στην Ευρώπη, πωλούνται σχεδόν 2 ποδήλατα.. Και αυτά τα ποδήλατα δεν είναι μόνο για διακόσμηση, αλλά χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο: η Γερμανία είδε μια αύξηση 50% στην ποδηλασία μεταξύ 2002 και 2011. Στις Κάτω Χώρες, η επιτυχία των e-bikes (pedelecs) συνέβαλε στην αύξηση κατά 9% στα km που ποδηλατούνται σε ένα μόνο χρόνο (2010-2011).
Η ποδηλασία σε πολλές πρωτεύουσες έχει διπλασιαστεί κατά την τελευταία δεκαετία, όπως στο Λονδίνο και το Δουβλίνο. Το 2011, 716.000 ηλεκτρικά ποδήλατα πωλήθηκαν στην ΕΕ, σε σύγκριση με μόνο 11.500 e-αυτοκίνητα. Μια εκπληκτική σχέση 62: 1.
Είναι όμως η οικονομική κρίση που είναι κυρίως υπεύθυνη για τη μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων;
Ενώ αυτό μπορεί να ισχύει σε κάποιο βαθμό, υπάρχουν και άλλοι βασικοί λόγοι πίσω από αυτή την εξέλιξη, η καθημερινή εφημερίδα της Γερμανίας Sueddeutsche Zeitung εξηγεί: «Σε πολλές χώρες, οι νέοι δεν φιλοδοξούν να αποκτήσουν αυτοκινήτων πια. Τα. Smartphones και τα tablets έχουν εν μέρει αντικαταστήσει το αυτοκίνητο, σαν τα νέα σύμβολα κοινωνικής θέσης."
Ενώ η μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων μπορεί να δημιουργήσει προκλήσεις για (κάποιες) ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, η μειωμένη χρήση του αυτοκινήτου και η αυξανόμενη χρήση του ποδηλάτου σαν αστικό μέσο μεταφοράς είναι η νέα κατάσταση στην Ευρώπη και θα είναι εδώ και μετά την οικονομική κρίση.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου